چگونه یک گیاه لاستیک سالم پرورش دهیم


گیاه لاستیک قلب من را به دست آورده است. این گیاه مورد علاقه من است. اگر از من بپرسید از برگ کمانچه بهتر است! تماس بزرگی می دانم، اما به آن برگ ها نگاه کن! آنها ضخیم‌تر هستند، شکل مشخص‌تری دارند و رنگ‌شان خیره‌کننده است. برگها مانند انجیر برگ کمانچه آویزان و پاره نمی شوند.

گیاه لاستیک تقریباً مانند برگ کمانچه رشد می کند. نکات زیر را دارم…

چگونه یک گیاه لاستیک سالم پرورش دهیم

سبک – نور غیر مستقیم خورشید در نزدیکی پنجره آفتاب صبح ترجیح داده می شود. اگر آن را نزدیک آفتاب بعد از ظهر دارید، آن را از پنجره به عقب برگردانید. اگر گیاه شروع به کشیده شدن کرد و برگ های پایینی آن افتاد، گیاه شما به نور بیشتری نیاز دارد.

اب – در طول تابستان به بیشترین آب نیاز دارد و دوست دارد کود داده شود. در طول زمستان، گیاه شما به آب بسیار کمتری نیاز دارد (گاهی اوقات به آب کمتر از 4 تا 6 هفته یکبار نیاز دارد). فقط مطمئن شوید که گیاه شما در خاکی با زهکشی خوب و همچنین در گلدانی با زهکشی خوب باشد. آنها نشستن در آب را دوست ندارند. در اینجا یک قانون کلی برای آبیاری شما وجود دارد – اگر برگها زرد یا قهوه ای شدند و از بین رفتند، پس آب زیادی دریافت می کنید. اگر برگها در حال افتادن هستند، اما نمی ریزند، گیاه شما به آب بیشتری نیاز دارد. من همیشه از این کنتور آب برای همه گیاهانم استفاده می کنم. هنگام استفاده از این، لازم نیست نگران زمان آبیاری باشید.

نحوه آب دادن – همه گیاهان (در صورت خشک شدن) نیاز به خیساندن خوب دارند. وقتی اجازه دادید گیاهتان خشک شود، آنگاه آب از آن عبور می کند. این احتمالاً آب کافی نیست. بنابراین، من گیاهان را بیرون می‌آورم و روی چمن می‌گذارم و یک‌بار آبیاری می‌کنم، برمی‌گردم و دوباره 1-2 بار دیگر در طول نیم ساعت آبیاری می‌کنم. این برای این است که مطمئن شوید واقعاً خیس شده است. یا سینک خود را پر کنید – من این راه را ترجیح می دهم. دوشاخه را در سینک خود قرار دهید و با حدود 5 سانتی متر آب پر کنید. گیاه را چند بار آبیاری کنید و بگذارید گیاه حدود نیم ساعت در آن آب بماند. اگر فکر می کنید هنوز کمی خشک به نظر می رسد (زیرا به یاد داشته باشید که آب می تواند به راحتی از بین برود!)، سپس دوباره آن را آبیاری کنید.

کود دهی کنید – من از Charlie Carp از Bunnings (که ارگانیک است) استفاده می کنم. من هر دو ماه یکبار این را به آبیاری گیاهم اضافه می کنم. من برای این یکی در سینک آب می دهم. از آنجایی که کود احتمالاً از طریق گیاه سرازیر می شود، من آن را در کود باقیمانده قرار دادم و یک فنجان برداشتم و چند بار آب را به گیاهم برگردانم.

آن را آبکش کنید – اجازه دهید گیاه لاستیک شما خیلی خوب زهکشی کند. آن را با کف بسیار مرطوب برگردانید زیرا باعث پوسیدگی ریشه می شود. من اجازه دادم گیاه برای چند ساعت تخلیه شود، سپس آن را روی یک حوله چای قرار می دهم تا مطمئن شوم ته آن چکه نمی کند یا واقعا خیس است. من بیشتر گیاهانم را در گلدان پلاستیکی مشکی که در آن آمده رها می کنم زیرا سوراخ های زهکشی بسیار خوبی دارند. در غیر این صورت، ته گلدانی را که در اختیار دارید، کمی سوراخ کنید (زهکشی مهم است!).

هر از گاهی برگها را صیقل دهید (من فقط در شرف انجام این کار با این گیاه لاستیکی هستم!) و مطمئن شوید که گلدان را اغلب بچرخانید تا بتواند به طور یکنواخت به سمت نور رشد کند.

همچنین ممکن است این پست در مورد 6 مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و نحوه صیقل دادن برگ های گیاه داخلی خود را نیز دوست داشته باشید.

♥ KC.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *