آیا باران برای گیاهان بهتر از آب لوله کشی است؟


شاید متوجه شده باشید که گیاهان شما پس از باران چقدر سبز روشن به نظر می رسند.

بنابراین، کدام آب برای گیاهان شما بهتر است؟ چیزهایی که از آسمان می افتند یا آبی که از شیر آب بیرون می آیند؟

ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که باران، به ویژه در هنگام رعد و برق، ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند به گیاهان شما تقویت کند.

رعد و برق می تواند مقوی باشد

اگرچه باد و تگرگ می تواند به باغ آسیب برساند، باران در طول طوفان های رعد و برق می تواند به ویژه برای گیاهان خاص باشد. این به این دلیل است که رعد و برق به اضافه کردن نیتروژن به باغ شما کمک می کند.

در مورد نیتروژن است

خاک استرالیا از نظر مواد مغذی فقیر است و نیتروژن نیز از این قاعده مستثنی نیست. گیاهان به دلایل مختلفی تمایل به نیتروژن دارند. اگر گیاهان دچار کمبود نیتروژن باشند، ممکن است زرد به نظر برسند. اگر سطوح نیتروژن برای مدت زمان طولانی بسیار پایین باشد، ممکن است گیاهان کوتاه بیایند، بیمار شوند یا بمیرند.

نیتروژن حدود 78 درصد جو را تشکیل می دهد، اما گیاهان نمی توانند مستقیماً از آسمان به آن دسترسی داشته باشند، زیرا برای تبدیل آن به شکلی که واقعاً می توانند از آن استفاده کنند، انرژی زیادی لازم است.

نیتروژن می تواند از کودهای اضافه شده، تجزیه مواد آلی در خاک و موجوداتی که می توانند نیتروژن اتمسفر را به چیزی قابل استفاده تجزیه کنند، به دست آید.

بارش باران در طوفان رعد و برق می تواند به گیاهان کمک کند تا نیتروژن موجود در جو را باز کنند.

سایر عوامل چطور؟

مقایسه آب لوله کشی که به عنوان آب آشامیدنی تصفیه شده عرضه می شود، با آب باران می تواند مشکل باشد. این به این دلیل است که برخی از آب لوله کشی قلیایی تر یا شورتر از سایرین است. آبیاری طولانی مدت با آبی که دارای سطوح بالاتر کلرید (و به میزان کمتر فلوراید) است نیز می تواند از جذب نیترات موجود توسط گیاه جلوگیری کند. گیاهان همچنین می توانند از سطوح بالای سدیم در برخی منابع آب آشامیدنی آسیب ببینند.

بنابراین برخی از آب های لوله کشی می توانند علیه شما و گیاهانتان کار کنند.

به طور خلاصه:

بنابراین، اگر حق انتخاب دارید، چه نوع آبی را باید روی گیاهان خود استفاده کنید؟

  • آب باران به دنبال رعد و برق
  • آب باران تمیز
  • آب رودخانه
  • آب لوله کشی با یونی پایین
  • آب لوله کشی با یونیک بالا
  • آب حفره (می تواند شور باشد)

♥ KC



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *