با این 5 نکته فضای کاری خود را شلوغ کنید

یک فضای کاری تمیز نه تنها بهره وری را افزایش می دهد، بلکه می تواند احساس بیش از حد و استرس را کاهش دهد.

چه کسی دوست دارد پشت میزی پر از کاغذ، یادداشت‌های ارسالی و خودکارهای تصادفی که جوهر آنها تمام شده است، سر کار بیاید؟

فضاهای کاری ما مهم هستند زیرا برای کار در خانه یا سازماندهی ساده امور مالی خانواده ضروری هستند. مرتب و منظم نگه داشتن آنها به ذهن و بهره وری شما کمک می کند.

اگر به دنبال یک صفحه تمیز هستید، با این 5 نکته فضای کاری خود را شلوغ کنید.

1. میز را خالی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که میز خود را از هر کاغذ، یادداشت، خودکار، دکوراسیون و هر چیز دیگری که روی سطح ریخته شده است پاک کنید. میز را با پاک کننده همه منظوره تمیز کنید. ممکن است متوجه شوید که گرد و غبار است یا آثار آب از نوشیدنی ها روی میز باقی مانده است.

2. موارد ضروری را اضافه کنید

اقلامی را که از روی میز برداشته اید مرتب کنید و به آرامی دوباره آنها را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که فقط موارد ضروری مانند رایانه، جا خودکار و خودکارها (که کار می کنند!)، دفترچه یادداشت و برنامه ریز را اضافه کرده اید. فقط شما خواهید دانست که چه چیزی ضروری است و چه چیزی ضروری نیست.

3. کشوها را تمیز کنید

هنگامی که میز با وسایل ضروری تنظیم شد، مهم است که کشوهای میز را شلوغ کنید. کشوهای میز را خالی کنید و سازمان دهنده ها را اضافه کنید تا وسایل ضروری به خوبی چیده شوند. در این مرحله ممکن است جایی برای اقلامی پیدا کنید که دیگر نمی خواهید روی میز نمایش داده شوند، اما برای فعالیت های کاری مهم هستند، مانند منگنه و پخش کننده نوار.

4. یک سیستم بایگانی برای یادداشت ها و صورتحساب ها ایجاد کنید

یکی از دلایل هرج و مرج در فضای کاری ما نداشتن مکان مشخص برای اسکناس و اسکناس است. به جای استفاده از یادداشت های پس از آن برای یادآوری، چرا از یک نوت بوک یا دفتر خاطرات اختصاصی برای قرار دادن یادآورهای مهم استفاده نکنید؟ همچنین، از یک کمد بایگانی یا ظرف نگهداری استفاده کنید که می‌تواند فایل‌هایی را برای صورت‌حساب‌های کاغذی و سایر اسناد مهم شما نگهداری کند. بهتر است، قبوض الکترونیکی را از طریق ایمیل انتخاب کنید و از آنها در هارد دیسک پشتیبان تهیه کنید.

5. طناب ها را پنهان کنید

سیم ها می توانند فضای کاری را نامرتب نشان دهند. گاهی اوقات نمایش آنها اجتناب ناپذیر است، اما اگر بتوانید راهی برای پنهان کردن آنها پشت میز خالی پیدا کنید، فضای شما را ساده تر می کند. برای کاهش نیاز به سیم روی میز، ماوس و صفحه کلید بی سیم را انتخاب کنید.
همچنین، از چسب نواری برای نامگذاری تارهای خود استفاده کنید تا بدانید چیست. هر طناب یدکی که روی میز خود دارید باید اهدا شود یا دور ریخته شود. اگر سال ها از آنها استفاده نکرده اید، به احتمال زیاد در آینده از آنها استفاده نخواهید کرد.

هنگامی که فضای کاری شما شلوغ شد، می توانید فضا را با یک لامپ کار و کاشت بکار ببرید تا فضا را مدرن کنید و کمی فضای باز را وارد کنید.
پاکسازی مبارک!

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *