در یک مکان کوچک زندگی می کنند؟ نکاتی برای ایجاد توهم فضا

تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها دوست ندارند در قفس باشند و ترجیح می‌دهند در فضاهای بازتر و بزرگ‌تر باشند. و عوامل مختلف – مانند شکل اتاق ها، رنگ سطوح و موقعیت و روشنایی نور – همه بر نحوه درک ما از فضا تأثیر می گذارند.

و چندین نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای جادارتر جلوه دادن فضای زندگی خود استفاده کنید.

گسترش فضا

اگر فضای زندگی شما دارای نماهایی از بیرون است، باید از آنها استفاده کنید. با رو به روی قسمت های نشیمن و مبلمان به سمت پنجره یا بالکن، منظره بیرونی به گسترش فضای داخلی تبدیل می شود و درک اندازه اتاق را افزایش می دهد.

همچنین می‌توانید آینه‌ای را در مقابل آن منظره قرار دهید، که بیرون را منعکس می‌کند و نوع توهم‌آمیزی دیگری از «بیرون» را ایجاد می‌کند. منظره آینه به اتاق دیگر نیز تأثیر مشابهی خواهد داشت.

سقف‌هایی با اتصالات نور باعث کوچک‌تر شدن فضا می‌شوند. نورها به بهترین وجه بر روی دیوارها، حدود 300 میلی متر زیر ارتفاع سقف قرار می گیرند و برای تابیدن به بالای سقف و پایین دیوارها هدایت می شوند. این کار به جای تمرکز نور در یک جهت، نور را بر روی سطوح پخش می کند و یک توهم اندازه ایجاد می کند.

لامپ ها همان تنوع گسترش و بازتاب را ارائه می دهند.

با استفاده از رنگ

برای مثال، رنگ‌های روشن‌تر، نور را به بهترین نحو منعکس می‌کنند و ظاهر فضا را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های تیره‌تر، کاغذ دیواری‌های تزئینی و پارچه‌های طرح‌دار فضا را کوچک می‌کنند و نور را جذب می‌کنند. مطالعات نشان داده اند که سقف های روشن تر از سقف های تیره تر بلندتر هستند.

رنگ های تیره برای کف ها می توانند فضا را محدود کنند. بافت‌ها و پارچه‌های پرآذین نیز مانند فرش‌ها و فرش‌های طرح‌دار اغراق‌آمیز حجم را کاهش می‌دهند. سطوح باز و پیوسته کف، مانند تخته های چوبی، کفپوش های مهندسی شده، فرش پهن و کاشی، جلوه ای از فضا را ایجاد می کنند.

فضای قابل انعطاف

می توانید فضا را دوباره سازماندهی کنید تا عملکرد اتاق ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، به این فکر کنید که آیا اتاق خواب ها به خوبی قرار گرفته اند یا باید مکان های نشیمن را تغییر دهید؟

استفاده از مبلمان

هرچه مبلمان بیشتری در یک فضا قرار دهید، کوچکتر به نظر می رسد. و بسیاری از ما می دانیم که هر چه “مواد” کمتری در خانه هایمان داشته باشیم، بزرگتر به نظر می رسند.

مبلمان اتاق نشیمن با میزهای کناری توکار که دیوار را در آغوش می گیرند بهتر از داشتن میزهای مجزا و مجزا است. تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی که در فضای ذخیره‌سازی گنجانده شده‌اند نسبت به واحدهای مستقل از نظر فضا کارآمدتر هستند.

مبلمان بزرگ، مانند کاناپه ها و میزهای قهوه، سر تخت های تزئین شده و صندلی های گشاد بزرگ نیز فضا را شلوغ می کند. راحت نیست که مجبور باشید در اطراف قطعات بزرگ مبلمان بگردید تا در فضا. هر چه چیزهای کمتری داشته باشید، چیزهای جادارتر ظاهر می شوند. بهترین انواع مبلمان برای استفاده در فضاهای کوچک، صندلی ها و میزهای ساده با قاب باز، مبلمان با فریم سبک، استیل یا چوبی و پشتی باز هستند.گفتگو

همچنین ممکن است دوست داشته باشید که چگونه بدون خرج کردن پول از خانه خود سود ببرید.

♥ KC.

تصاویر 1/2/3

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *