9 راه برای بزرگتر نشان دادن اتاق استراحت

یک فضای کوچک لزوماً به این معنی نیست که شما باید محدودیت داشته باشید. شاید نور کافی وجود ندارد، مبلمان خوب نمی نشیند، چیدمان درست نیست؟ چگونه یک اتاق کوچک را جادارتر جلوه دهید؟ با استفاده هوشمندانه از رنگ، قرار دادن مبلمان، برنامه ریزی فضا و نورپردازی، دکوراسیون فضای کوچک شما می تواند به اندازه نیاز شما بزرگ باشد. امروز می‌خواستم 9 نکته ساده را به اشتراک بگذارم که می‌تواند به بزرگ‌تر جلوه دادن و احساس اتاق استراحت شما کمک کند.

در مورد کنسول تلویزیون خود تجدید نظر کنید

غرفه های بزرگ و حجیم باید بروند. استایل های کوچکتر و باریکتر این روزها بسیار بهتر هستند. سیم‌ها را مخفی کنید، اگر می‌توانید تلویزیون را به دیوار نصب کنید، یا چند قفسه بسازید تا ظاهری شیک‌تر ایجاد کنید. بلندگوها و وسایل را کنار بگذارید.

آینه

آینه ها می توانند هر اتاقی را بزرگتر و روشن تر نشان دهند. اجازه دهید نور را از پنجره منعکس کند و در تمام اتاق بچرخد و فضا را بزرگتر از آنچه هست احساس کند. آینه نه تنها نور را منعکس می کند بلکه توهم عمق و ارتفاع اتاق را نیز ایجاد می کند.

رنگ روشن

همه چیز را یک رنگ رنگ کنید. دامن ها، سقف ها و دیوارها باید به طور یکپارچه با یکدیگر برخورد کنند. این باعث می شود که به این فکر کنید که دیوار از کجا شروع می شود و کجا متوقف می شود. رنگ‌های روشن‌تر نوری را که وارد اتاق می‌شود منعکس می‌کنند و آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

مبلمان کمتر، اما قطعات بزرگتر

به جای داشتن یک میز 3 نفره، 2 نفره و یک میز قهوه خوری، به فکر جایگزینی کاناپه با یک صندلی در یک قاب بزرگتر باشید. تک تک تکه‌های بزرگ‌تر کم‌تر می‌شود (و در هنگام تنظیم مجدد کمتر به آن فکر می‌کنیم).

آثار هنری به پشت بام

با آثار هنری به سقف بروید. همه چیز را درست به سمت بالا ببرید. چشم را به سمت بالا می کشد و باعث می شود اتاق بلندتر شود.

پاها را به مبلمان خود اضافه کنید

مبلمان خود را از روی زمین بلند کنید. کمتر از کیسه های لوبیا، و بالشتک های کف، اما قطعات بلندتر.

بی وقفه شلوغ کنید

کمتر، کمتر… ریزه کاری ها و عکس های خود را به حداقل برسانید، مقداری فضای خالی منفی بگذارید. هیچ چیزی به اندازه داشتن وسایل زیاد باعث تنگ شدن فضای کوچک نمی شود. کف اتاق را تا حد امکان شفاف نگه دارید، با وسایلی که مرتب چیده شده اند و دور از دید فضا بازتر احساس می شود.

مبلمان رنگ روشن

اگر به دنبال یک کاناپه جدید هستید، یک کاناپه با رنگ روشن انتخاب کنید تا در فضای کوچکتر قرار بگیرد. با دیوارهای سبک بهتر ترکیب می شود و جریان بدون وقفه احساس می شود.

پنجره های خود را بدون پوشش بگذارید

نور طبیعی حس فضا و عمق را در ناحیه گسترش می‌دهد و باعث می‌شود کمتر شلوغ به نظر برسد. اگر نگران حریم خصوصی هستید و تصمیم دارید که به پرده نیاز دارید، از رنگ های تیره دوری کنید و از پرده های شفاف یا سفید استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *