چگونه از شر پشه قارچی مخوف روی گیاهان خود خلاص شوید


پشه قارچی. بدترین! آن حشرات کوچک پرنده که روی گیاهان داخل خانه شما قرار می گیرند و فقط در اطراف آویزان می شوند. به نظر می رسد که آنها تکثیر می شوند و می توانند از گیاهی به گیاه دیگر بپرند. بنابراین اگر آنها را دارید، خلاص شدن از شر آنها آسان نیست. eeekkk

پشه های قارچی چیست؟

پشه قارچی یک آفت حشره به اندازه مگس میوه هستند که عمدتاً گیاهان آپارتمانی را تحت تأثیر قرار می دهند. گره های بالغ که جذب رطوبت خاک گلدان می شوند، تخم های خود را (تا حدود 200 عدد) روی مواد آلی نزدیک سطح خاک می گذارند. پس از حدود سه روز، تخم ها به صورت لارو بیرون می آیند، که برای تغذیه از قارچ ها و مواد گیاهی در حال پوسیدگی، در خاک فرو می روند. دو هفته پس از آن، پشه های بالغ از خاک بیرون می آیند تا این روند را تکرار کنند. بزرگسالان حدود یک هفته زندگی می کنند.

یک چرخه زندگی کامل حدود 18-30 روز است.

چطوری ازشرشون خلاص میشید؟

ابتدا گیاه را از نزدیکی گیاهان دیگر جدا کنید. پشه ها به وضوح می توانند بپرند و با خوشحالی حرکت می کنند و در گیاهان دیگر ساکن می شوند. من معمولا گیاهم را بیرون و دور از هر گیاهی می برم.

پشه ها در چند سانتی متر اول خاک زندگی می کنند. بنابراین، یا آن لایه رویی را بتراشید، یا حتی بهتر است گیاه را دوباره در گلدان قرار دهید. تمام خاک های قدیمی را از بین ببرید.

فقط از پایین به بالا آب بدهید. و به صورت پراکنده برای یک ماه. اگر بتوانید از پس آن بربیایید، اصلا آب ندهید. پشه ها عاشق محیط مرطوب هستند. اما اگر گیاه خود را آبیاری می کنید، آن را در یک سینی آب قرار دهید تا فقط ریشه ها آب بخورند.

30 روز صبر کنید (حداقل) و امیدواریم که چرخه را از بین ببرید.

اگر همه چیز شکست خورد، گیاه را بیرون بیندازید و دوباره شروع کنید. هنگامی که گیاه شما به این آفات آلوده می شود، متوقف کردن چرخه آن بسیار دشوار است.

آنها عاشق یک محیط مرطوب هستند، بنابراین دوباره گلدان، آب کمتر و ضربدری انگشتان دست آنها رفته است!

می‌دانم که آفت‌کش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بخرید، اما اگر نمی‌خواهید این آفت‌کش‌ها را به گیاهتان بدهید، بهترین روش این است که چرخه را از بین ببرید.



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *