درمان با سلول های بنیادی چه مشکلاتی را درمان می کند؟

سلول های بنیادی

درمان با سلول های بنیادی چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

 

اول از همه ، لازم است توضیح دهیم که سلول های بنیادی چیست.  سلول هایی هستند که توانایی تکثیر سریع و تبدیل شدن به سلول های مورد نیاز ما را دارند و وظیفه خود را انجام می دهند. برخی از سلول ها می توانند به سلولهای بسیار متفاوتی تبدیل شوند ، در حالی که برخی دیگر تنها به چند نوع سلول تبدیل می شوند. از آنجا که هنوز برخی از مناطق ناشناخته در سلول های بنیادی وجود دارد ، در علم پزشکی امروز ، استفاده بالینی از سلول های بنیادی که می توانند به این چند نوع سلول تبدیل شوند مجاز است. متأسفانه ، ما نمی توانیم تمام بافت های از دست رفته را با سلول های بنیادی جایگزین کنیم.

 

این سلول ها ، که ما در کلینیک استفاده می کنیم ، اساساً با دو روش قابل دستیابی است. یکی از آنها مغز استخوان و دیگری بافت چربی ما است. درصد بالایی از سلول های بنیادی در مغز استخوان وجود دارد که مسئول تشکیل سلول های خونی ما هستند. همچنین می توان سلول های بنیادی را از بافت چربی به روش نزدیک به مغز استخوان و حتی از نظر عددی برتر بدست آورد.

 

ما از سلول ها که در کلینیک خود استفاده می کنیم برای التیام برخی سلول های بافت همبند ، عروق کوچک و بافت هایی مانند استخوان و غضروف استفاده می کنیم.

 

به منظور تسریع و افزایش بهبود استخوان و غضروف ، جراحان ارتوپدی غالباً از جراحی پلاستیک کمک می گیرند.

مزایای این روش درمانی

از آنجا که بافت همبند و عروق را افزایش می دهد ، استفاده از سلول ها در جراحی پلاستیک ، به ویژه در جراحی های زیبایی ، رو به افزایش است. سلول های بنیادی سلول هایی هستند که در صورت استفاده در مناطق مورد نظر ، بهبود بافت و کیفیت بافت را افزایش می دهند. به همین دلیل ، استفاده از این درمان ها همراه با جراحی یا کاربرد در مواردی مانند لیفت صورت و جوانسازی پوست ، هم بهبود را تسریع می کند و هم نتیجه بهتر و دائمی می کند

 

مزیت دیگر سلول های بنیادی این است که باعث کاهش ذوب برخی از سلول های چربی در جراحی تزریق چربی می شوند ، زیرا عروق را افزایش می دهند. هنگامی که سلول با چربی تزریق شده مخلوط می شوند ، “چربی غنی شده با سلول های بنیادی” نامیده می شود. نرخ ذوب این چربی ها در مقایسه با تزریق چربی معمولی بسیار کمتر است. بنابراین ، می توان نتایج موفق تری به دست آورد.

 

کاربرد بنیادی نیز برای استفاده در بیماری هایی که برخی از مشکلات عروقی مانند جراحی لنف ادم ، زخم پای دیابتی و بیماری برگر مشاهده می شود ، روشهای مورد قبول است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *