خونریزی لثه در دوران بارداری

خونریزی لثه در دوران بارداری

خونریزی لثه در دوران بارداری

خونریزی لثه در دوران بارداری ، تعدادی از تغییرات در بدن مادر باردار مشاهده می شود. یکی از این تغییرات در دندان ها و لثه ها مشاهده می شود. شرایطی مانند قرمزی ، حساسیت و تورم ممکن است در دندان ها و لثه ها ایجاد شود که قبل از بارداری بسیار سالم و قوی بودند. به نظر می رسد هنگام مسواک زدن دندان های ما باعث خونریزی می شود. خونریزی لثه را می توان در هر یک از هر سه مادر باردار مشاهده کرد.

به این حالت خونریزی لثه های مخصوص بارداری می گویند. به جز خونریزی در لثه ، در ندول دیده می شود که در اصطلاح عامیانه تورم نامیده می شود. این ندول هایی که به طور طبیعی در لثه ایجاد می شوند بی ضرر بوده و در ناحیه دهان درد ایجاد نمی کنند. آنها پس از تولد خود به خود ناپدید می شوند. در صورت عدم ناپدید شدن پس از زایمان یا ایجاد ناراحتی زیاد و خونریزی بیش از حد در دوران بارداری ، می توان آنها را تحت کنترل پزشک مصرف کرد.

 

در خونریزی لثه ای که در دوران بارداری رخ می دهد ، نکته مهم توجه به مراقبت های دندان و لثه و مراقبت های دهان در دوران بارداری خواهد بود. به ویژه در لثه هایی که به دلیل بارداری حساس می شوند ، خونریزی نباید باعث شود مسواک زدن را متوقف کنید. برعکس ، باید به مراقبت دقیق تر و دقیق تری از دندان های شما منجر شود. هنگام مسواک زدن ، تغییر مسواک هر 6 ماه مفید خواهد بود. علاوه بر این ، یک برس بسیار نرم باید در دوران بارداری ترجیح داده شود.

علت اصلی خونریزی لثه در دوران بارداری

علت اصلی خونریزی لثه در دوران بارداری ناشی از تغییر هورمون ها در دوران بارداری و باکتری های تشکیل شده در دندان ها و لثه ها است که باعث حساسیت بیشتر داخل دهان می شود و آن را مستعد خونریزی و التهاب می کند. به همین دلیل ، خونریزی لثه بسیار شایع است.

 

مراقبت ها و کنترل های بهداشت دهان و دندان و کنترل ها نباید به هیچ وجه در دوران بارداری مختل شود. به خصوص هنگامی که شما در حال داشتن فرزند هستید ، منطقی تر است که ناراحتی هایی را که بدون باردار شدن رخ می دهد ، برطرف کنید. با این حال ، بررسی سلامت دندان در دوران بارداری نیز انجام می شود ، اما روش هایی که قبل از بارداری انجام می شود مفیدتر است. در صورت خونریزی یا التهاب لثه در دوران بارداری ، توصیه می شود در صورت وجود هر یک از شرایط زیر به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

  • دندان درد و درد بسیار شدید
  • خونریزی مکرر همراه با درد
  • رکود در لثه
  • در مواردی که تورم لثه زیاد است ، لازم است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

مهمترین کاری که در خونریزی لثه در دوران بارداری باید انجام دهید

مهمترین کاری که در خونریزی لثه در دوران بارداری باید انجام دهید توجه به مسواک زدن منظم است. مسواک زدن با مسواک نرم حداقل دوبار در روز و خمیردندان حاوی فلوراید باید ترجیح داده شود. استفاده از نخ دندان در دوران بارداری نیز برای جلوگیری از خونریزی مفید است. وقتی برای اولین بار به دندانپزشکی مراجعه می کنید ، مطمئناً باید اطلاع دهید که باردار هستید.

علاوه بر این ، یکی از اشتباهاتی که مادران باردار مرتکب می شوند این است که منتظر مشکلاتی که در دهان و دندان رخ می دهد منتظر بمانند و آنها را تا بعد از بارداری بگذارند. تاخیر در درمان منجر به مشکلات جدی تری می شود. دندانپزشکان می توانند از بی حسی موضعی یا آنتی بیوتیک های ویژه برای مادران باردار و داروهایی که به مادر آینده آسیبی نمی رسانند ، استفاده کنند. بنابراین ، در صورت بروز مشکلات دندان و لثه که در دوران بارداری ایجاد می شود ، مراجعه به پزشک ضروری است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *