دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی ، ما به دلایل زیادی می توانیم دندانهای طبیعی خود را از دست بدهیم. پوسیدگی ، آسیب یا سایر شرایط بهداشت دهان و دندان می تواند باعث از دست دادن دندان شود. هنگامی که دندان های خود را از دست داده اید ، دندانپزشک شما به احتمال زیاد در مورد احتمال وجود یک پروتز ، که در بین مردم با نام پروتز شناخته می شود ، با شما صحبت می کند. پروتز مصنوعی مصنوعی است که به جای دندان طبیعی ساخته شده از فلز سبک ، ساخته شده از رزین و اکریلیک ، پلاستیک های سفارشی و ظاهری واقعی استفاده می شود.

 

دندانپزشک به شما اطلاع می دهد که بهترین راه حل دندان مصنوعی است ، یعنی پروتز ، در صورت موافقت ، دندانپزشک شما ابتدا ساختار و شکل دهان شما را بررسی کرده و مدل فک شما را ایجاد می کند. بر اساس ایجاد این مدل ، دندانپزشک شما می تواند فرایند لازم برای ساخت پروتز را آغاز کند.

 

انواع دندان مصنوعی

 

اصطلاح پروتز ، یعنی “پروتز دندان” ، می تواند معانی متفاوتی داشته باشد. سه نوع اصلی دندان مصنوعی وجود دارد که مهمترین معانی مختلف آنها را در زیر توضیح دادیم.پس از خواندن این قسمت ، هنگام صحبت با دندانپزشک خود ناگزیر مشخصات واضح تری در ذهن خواهید داشت. از آنجا که دندانپزشک شما پشتیبانی اولیه و نیازهای شما را در این زمینه می داند ، هر آنچه برای شما مناسب است را توصیه می کند. پروتزهای دندانی کامل ، بالا و پایین

 

از پروتز کامل در فرایند جایگزینی کامل تمام دندانهای طبیعی استفاده می شود. در حالی که از پروتزهای فوقانی برای جایگزینی دندانهای بالای دهان استفاده می شود ، پروتزهای پایینی جایگزین دندانهای پایینی می شوند.

 

پروتز جزئی

 

هنگامی که یک یا چند دندان نیاز به تعویض دارد از پروتزهای جزئی استفاده می شود. پروتزهای جزئی همچنین دندانهای باقی مانده شما را با موقعیت خود هماهنگ می کند و از لیز خوردن آنها جلوگیری می کند.

 

عادت زنانه

 

اگر دندانپزشک شما پروتز (پروتز) را به عنوان بهترین چیزی که پیشنهاد کرده اید به شما پیشنهاد کرده است ، خوب است بدانید در آینده چه اتفاقی می افتد.

 

یادگیری داستان دیگران و تجربیات فردی در مورد این موضوع منجر به؛ خوردن غذاهایی که دوست دارید ، لبخند زدن ، اعتماد به نفس صحبت کردن ، خندیدن و گذراندن اوقات خوب در کنار خانواده و دوستان می تواند به تمرکز و تمرکز بر زندگی شما کمک کند.

 

کشیدن و بازیابی دندان

 

قبل از انجام هرگونه فعالیت مربوط به پروتز (پروتز) ، ضروری است که پزشک متخصص شما وضعیت فعلی دندان شما را ارزیابی کرده و در مورد بهترین فرایند درمان تصمیم گیری کند. در صورت باقی ماندن دندان یا دندان ، دندانپزشک در مورد اقدامات بیشتر و کشیدن دندان به شما توصیه می کند. زمان صاف شدن و بهبود لثه ها ممکن است بسته به تعداد دندان کشیده شده متفاوت باشد.

 

پروتز بلافاصله یا در همان روز ساخته می شود

 

بسته به شرایط سلامت دهان و دندان شما ، دندانپزشک شما ممکن است در صورت لزوم پروتز اورژانسی را ترجیح دهد. بلافاصله پس از کشیدن دندان های شما ، ناگزیر زخم هایی در قسمت های نرم و حساس دهان شما ایجاد می شود. التیام و ترمیم این زخم ها فرآیندی است که مدتی طول می کشد. روش پروتز (پروتز) ، که بلافاصله یا در همان روز اعمال می شود ، ممکن است در روند بهبودی ناگزیر فرسوده شود.

 

تعویض پروتز (پروتز) پس از کشیدن دندان بسیار آزاردهنده است و یک عمل معمولی و بسیار عادی است که بسیاری از افراد تقریباً هر سال آن را انجام می دهند. به همین دلیل ، اگرچه ممکن است چند روز سخت باشد و نیاز به تعدیل داشته باشد ، اما این یک نقطه عطف واقعی برای شما و فرصتی برای به دست آوردن تصویری مثبت با دندان های جدید است.

 

اندازه گیری دهان

 

دندانپزشک شما ابتدا دهان شما را اندازه گیری می کند تا فرآیند پروتز (پروتز) را آغاز کند. در معاینات بعدی ، اندازه گیری ها و اطلاعات دقیق تری با جزئیات دقیق تر انجام می شود. در این مدت زمان ، دندانپزشک شما یک کپی دقیق از ساختار دهان شما را در اختیار شما قرار می دهد و اجازه می دهد دندان های مصنوعی جدید (پروتز) شما ایجاد شود.

 

اولین تلاش دندان مصنوعی

 

در این بازه زمانی ، می توانید از پروتزهای جدید خود برای اولین بار در دهان خود استفاده کنید و تا زمان معاینه بعدی با آرامش از آنها استفاده کنید. متخصص شما هماهنگی های لازم را انجام می دهد تا مطمئن شود که پروتز (پروتز) تا جای ممکن بهتر و راحت تر جا می شود. برای تعدیل نواحی دارای اسکار می توانید به قرارهای ملاقات فراخوانده شوید.

 

معاینات منظم دندانپزشکی

 

برای اطمینان از اینکه دهان و دندان شما در بهترین حالت خود قرار دارد و بلافاصله پس از نصب پروتز (پروتز) و تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره خود ، انجام معاینات منظم با دندانپزشک متخصص ضروری و ضروری است.

 

بنابراین متخصص شما اطمینان حاصل می کند که حداکثر استفاده را از دندان مصنوعی خود می برید و تعادل کامل حفظ می شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *